SMS-ordning til krise og beredskab

Ved krise- eller beredskabssituationer kan Hvidovre Kommune bruge SMS til kommunikation med borgerne. Her kan du læse mere og til-/afmelde dig ordningen

I tilfælde af stormflod, oversvømmelse, brand, forurening eller lignende situationer kan Hvidovre Kommune sende beredskabsmeddelelser på SMS til mobiltelefoner, der er registreret på adresser i Hvidovre. Kommunen kan enten sende til alle mobiltelefoner i hele Hvidovre eller mobiltelefoner, der er registreret i et bestemt område af kommunen, fx nogle afgrænsede villaveje eller bydele. 
Alle offentligt tilgængelige mobilnumre registreret på adresser i Hvidovre er automatisk tilmeldt SMS-ordningen. Er dit mobilnummer ikke offentligt tilgængeligt, skal du selv tilmelde dig SMS-ordningen. Du kan afmelde mobilnumre. Det kan fx være, hvis dit barn bruger et mobilnummer, som er registreret i dit navn, og du ikke ønsker, at han/hun skal modtage beredskabsmeddelelser.
Du kan desuden tilmelde din mail-adresse - enten som supplement til dit mobilnummer eller i stedet for. Så modtager du beredskabsmeddelelser fra kommunen på mail.
SMS-ordningen er et supplement til kommunens kommunikation på bl.a. hjemmeside, Facebook og Twitter. I krise- og beredskabssituationer er det først og fremmest her, du kan finde information fra kommunen.