Regnskabsregler

Lommeregner
Når din forening har modtaget støtte fra § 18 puljen i Hvidovre Kommune, skal I efterfølgende indsende regnskab over anvendelsen af midlerne.

Regnskab

Hvordan aflægges regnskabet?

Foreningen skal udfylde dette elektroniske regnskabsskema (nyt vindue)

Vær opmærksom på følgende:

  • Oplysningerne skal være revideret af en uvildig person
  • Der skal ikke indsendes kvitteringer, bilag, boner og regninger. Foreningen skal fremvise disse ved eventuel revision
  • Der skal aflægges regnskab for hver bevilling, hvilket betyder, at hvis din forening har fået bevilget midler i både 1. og 2. runde, så skal der aflægges to regnskaber
  • Der skal kun laves regnskab for det beløb, som Hvidovre Kommune har bevilget, og ikke samtlige indtægter og udgifter for foreningen

Afleveringsfrist

Fristen for aflæggelse af regnskabet er udgangen af februar måned det efterfølgende kalenderår. Det betyder, at hvis din forening har modtaget støtte i 2019, skal foreningen aflægge regnskab senest sidste hverdag i februar 2020.

Hvad med de midler, der ikke er blevet brugt?

Den støtte, der tildeles, skal bruges i det indeværende kalenderår. Har din forening modtaget støtte i 2019, skal støtten være brugt senest 31.12.2019. Hvis der er restmidler tilbage, skal disse returneres til kommunen sammen med regnskabet. Returmidler indsættes på Hvidovre Kommunes bankkonto på girokonto +01  konto 300 03 62. Husk at anføre følgende i meddelelsesfeltet:§18 returmidler. Herefter skrives ansøgningsnummeret og foreningens navn.

Vil du vide mere?

For yderligere spørgsmål i forbindelse med aflevering af regnskab, kontakt Anne Røntved Jeppesen på tlf. 3639 3869 eller via mail på sae@hvidovre.dk